آخرین بروزرسانی: آذر ماه ۱۳۹۹

آخرین ارائه پاورپوینت خوبی که دیدید را به یاد بیاورید؛ ارائه‌ای که برای شما قابل توجه، الهام بخش و حاوی اطلاعات مفید بود. چگونه می‌توانید ارائه‌ای مثل آن یا بهتر از آن، طراحی کنید؟
ارائۀ پاورپوینت شما همان‌قدر‌ می‌تواند روی دیدگاه مشتری‌ها ‌و سرمایه‌گذارها تأثیرگذار باشد که سایت و صفحۀ مجازی شما در نگاه اول، می‌تواند آنها را جذب کند.
طراحی پرزنتیشن با کمک اسلایدهای پاورپوینت، برای پیشبرد اهداف و موفقیت برنامه‌های شما امتیازهای زیادی دارد. پس بهتر است روی طراحی پاورپوینت حرفه‌ای سرمایه‌گذاری کنید.

اهمیت-پاورپوینت-پرزنتا
اهمیت ارائه با پاورپوینت

با بعضی از امتیازهای طراحی با پاورپوینت آشنا شوید:

  • تأثیرگذاری
    پاورپوینت برای شما امکان استفاده از قدرت شگفت‌آور تصویر، ویدیو، پیام صوتی voice و تاکید highlight روی نوشته‌ها را فراهم می‌کند. با کمک نرم‌افزار پاورپوینت، یک اثر بصری و قوی برای مخاطبان خلق کنید.
  • همکاری و مشارکت
    برگزاری ارائۀ خود را با کمک همکارانتان جذاب‌تر کنید. همکارانتان می‌توانند روی ارائۀ شما نظر بدهند و آن را بهتر و کاملتر کنند.
  • تمرکز بر محتوا و اشتراک‌گذاری
    با تبدیل پاورپوینت خود به فایل ویدیویی و آپلود آن روی سایت‌ها و اپلیکیشن‌های به اشتراک‌گذاری محتوا مثل یوتیوب و آپارات، می‌توانید به کسانی که فرصت دیدن پاورپوینت شما را از دست داده‌اند، شانس دوباره‌ای بدهید.

پیشنهاد می‌کنیم ببینید: تبدیل پاورپوینت به ویدیو


  • انعطاف‌پذیری
    یک ارائۀ پاورپوینت، می‌تواند ابزار خوبی برای برقراری ارتباط با دیگران باشد. اسلایدهای پاورپوینت می‌توانند بر اساس علایق و احتیاجات شما شخصی‌سازی شوند.
    ویرایش و اصلاح اسلایدها راحت و سریع انجام می‌شود. طراحی ارائۀ پاورپوینت همانقدر که می‌تواند ساده باشد همانقدر هم می‌تواند تأثیرگذار باشد.

طراحی-پاورپوینت-حرفه ای-پرزنتا
سه امتیاز سفارش طراحی پاورپوینت برای شما

چه فاکتورهایی ارائۀ پاورپوینت شما را از بقیۀ ارائه‌ها متمایز و متفاوت می‌کند؟
مدتهاست که سفارش طراحی پاورپوینت حرفه‌ای برای سرمایه‌گذاری و بازاریابی حرفه‌ای، یک گزینۀ ضروری است.
طراحی و داشتن یک پرزنتیشن رسمی و تجاری برای کسب و کارهای حرفه‌ای، یک ابزار بازاریابی حیاتی مثل داشتن یک کارت شناسایی یا ساخت وب سایت کاری محسوب می‌شود.

یک طرح پاورپوینت سفارشی می‌تواند:

  • به عنوان یک قالب و چارچوب ثابت برای طراحی اسلایدهای پروژه‌های بعدی به کار برود. اگرچه پرزنتیشن‌های سازمانی ممکن است شکل خاص و منحصربه‌فرد خود را داشته باشند، اما همگی با عناصر گرافیکی مشابهی طراحی شده‌اند. بنابراین اگر خوب به آن فکر کنید، می‌توانید یک سرمایه‌گذاری کارآمد داشته باشید.

پیشنهاد می‌کنیم ببینید: قالب پاورپوینت – کسب و کار


  • به شما کمک کند تا کارتان به حداکثر ثبات و استحکام خود برسد. این ثبات نه تنها در پرزنتیشن شما دیده می‌شود بلکه در همۀ وجوه بازاریابی که هویت برند شما را معرفی و تبلیغ می‌کند، هم رؤیت خواهد شد.
  • با حفظ سبک، تعادل و ثبات در استفاده از رنگ، فونت، لوگو، تصاویر و … کمک کند که ارائۀ شما منظم، حرفه‌ای  و جذاب به نظر برسد، حتی زمانی که خیلی ساده طراحی شده باشد.
    می‌توانید با مخاطبانتان بهتر ارتباط برقرار کنید و آنها روی داده‌های مهم و ضروری مطلب شما بیشتر متمرکز می‌شوند.

باید و نبایدها-در- طراحی-پاورپوینت
بایدها و نبایدها در طراحی اسلاید پاورپوینت

یکی از مواردی که زمان طراحی اسلاید پاورپوینت پیش می‌آید، این است که فقط روی خواستۀ خودمان متمرکز می‌شویم به جای اینکه از دید مخاطبان نگاه کنیم!
به چند مورد از اشتباهات رایج در طراحی پاورپوینت نگاه کنید و ببینید که چه راهکاری باید اندیشید:

نبایدهای طراحی پاورپوینت

  • نباید ارائه را خیلی رسمی، خشک و شتابزده نوشت. هیچ ارائه‌ای نباید صرفاً یک فایل انباشته از اطلاعات باشد!
  • نباید در ارائۀ محتوا افراط کنید. آدم‌ها در یک باز‌ۀ زمانی محدود، فقط مقداری از داده‌ها را می‌توانند درک و تحلیل کنند. اضافه کردن حجم اطلاعات روی اسلایدها، می‌تواند منجر به کم اهمیت شدن و نادیده گرفتن اطلاعات پایه و ضروری شود.
  • در طول ارائه پرگو نباشید! افراد به طور معمول، می‌توانند ۱۵ تا ۲۰ دقیقه تمرکز داشته باشند. به جای اضافه گویی و تکرار، تا جایی که می‌توانید مختصر حرف بزنید. حتی لازم شد بخشی از اسلایدها را حذف کنید.
  • اسلایدهای خود را نباید تزیین کنید؛ شما طراح داده‌ها و مصورسازی ارائه هستید نه متخصص دکوراسیون! از افکت زیاد، ترنزیشن‌ها و انیمیشن‌های نابجا پرهیز کنید که شما را در دید مخاطب، فردی تازه کار جلوه می‌دهد!

بایدهای طراحی پاورپوینت

  • به جای روخوانی و رسمی حرف زدن سعی کنید ارائه را به شیوۀ خاطره و داستان تعریف کنید که مخاطب لذت ببرد.
    با طراحی مسیر و نقشه برای ارائۀ محتوا، پیام ارسالی شما می‌تواند هم سرگرم‌کننده باشد و هم از خشک و جدی بودن دربیاید.
    یک استوری برد برای طراحی داستان ارائه‌تان فراهم کنید؛ روی این استوری برد می‌توانید طرح کلی و اولیه‌ای از داده‌هایتان را به صورت تصویری، تعریف و به هم مرتبط کنید.
  • محتوای حرفهایتان باید مکمل پرزنتیشن شما باشد نه تکرار بیهودۀ آن. به جای اینکه فقط حرف بزنید یا نوشته ساده و معمولی داشته باشید، با گذاشتن تصاویر مرتبط و مناسب یک ارائۀ تأثیرگذار طراحی کنید.
  • اسلایدهای پرزنتیشن را با تعداد و محتوای کم تهیه کنید تا مطمئن شوید دیگران حرفهای شما را خوب به خاطر می‌سپارند.
  • با کمک رنگ و فونت، تعادل و هماهنگی را در کل اسلایدهایتان برقرارکنید تا حرفه‌ای جلوه کنید.

چرا باید از یک طراح حرفه‌ای پاورپوینت کمک بگیرید؟

همانطور  که مدل صحبت کردن شما می‌تواند یک معامله را جوش بدهد یا به هم بزند، پاورپوینت شما هم می‌تواند؛ چون این دو به هم وابسته‌اند! بنابراین این جور مواقع تکیه بر توانایی خودتان کافی نیست.
بیایید با هم دلایلی که شما را مجاب می‌کند از طراح متخصص برای ساختن پاورپوینت حرفه‌ای کمک بگیرید، بررسی کنیم.


پیشنهاد می‌کنیم ببینید: تاثیر طراحی پاورپوینت حرفه ای در افزایش فروش


  • مهارت

با ساختن یک پاورپوینت جالب و منحصربه‌فرد، حرفه‌ای و قابل اعتماد به شمار می‌روید. با سپردن کار به یک شخص حرفه ای  از مهارت او  برای حفظ انسجام و حرفه‌ای شدن نهایی کار بهره ببرید.
با این کار از اشتباهات معمول  که پرزنتیشنی ضعیف بر جای می‌گذارند، دوری می‌کنید!

  • تجربه
    هر متخصص طراحی ارائه، مدت خیلی زیادی به طراحی اسلاید پرداخته‌ و در این کار تجربه کسب کرده‌است. تجربه به معنی استفاده از سیستم‌ها و ابزار مشخص و حرفه‌ای است و طراحی‌های مکرر، به سرعت عمل و انتخاب مناسب‌تر منجر می‌شود.
  • کارآیی
    کم کردن زمان لازم، استرس و هزینۀ کار در بلندمدت، چیزی است که مطلوب سفارش‌دهندگان طراحی ارائه است و از عهدۀ طراح مجرب برمی‌آید. هر کس بخصوص سازمانها و شرکتها می‌توانند با استخدام این افراد و مدیریت منابع به نتیجۀ بهتری دست پیدا کنند.
  • رویدادهای ویژه
    حتی اگر سخنران خوبی هستید، رویدادهای خاص می‌تواند شرایط ارائۀ شما را با چالش مواجه کند؛ بنابراین نیازمند نگاه و کار حرفه‌ای هستید. منظور از رویداد event، همایش و کنفرانس‌های رسمی و تبلیغاتی، ارائه برای شرکتهای بزرگ، مطرح کردن ایده‌های استارتاپی و یا مباحث  آموزشی و … است که قرار است بارها مطالب شما بررسی و مرور شود. همراهی یک طراح پرزنتیشن کاربلد، می‌تواند از هزینه‌های مالی و بار روانی شما کم کند.

طراحی-پاورپوینت-حرفه ای-پرزنتا
۳ دلیل برای سفارش طراحی ارائه به پرزنتا

آیا می‌دانید که روزانه حدود ۱۵ میلیون ساعت، صرف طراحی پرزنتیشن‌های بی‌کیفیت می‌شود؟ به تیم طراحی پرزنتا اعتماد کنید و کارتان را به ما بسپارید:

  • وجود طراح حرفه‌ای و خلاق
    شما در کار خودتان متخصص هستید و ما در بصری‌سازی مؤثر اطلاعات و داده‌ها. ما با سابقۀ انجام پروژه‌های متعدد و متفاوت (نمونه کارهایمان را می‌توانید در سایت ببینید) می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که ارائه‌ای حرفه‌ای و ماندگار طراحی می‌کنیم.
  • سرعت عمل و دقت بالا
    روند سفارش طراحی به ما هم آسان است و هم ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا شما از نتیجۀ نهایی و تجربۀ همکاری با ما رضایت داشته باشید.
  • قیمت مناسب همراه با کیفیت بالا
    هنگام تحویل سفارش، شما اسلایدهایی قابل ویرایش و باکیفیت در اختیار خواهید داشت.
    در زمینۀ طراحی لوگو، طراحی گرافیک و برنامه‌ریزی برای کارتان هم خدماتی ارائه می‌کنیم تا پرزنتیشن شما حرفه‌ای‌تر  دیده شود و بازخورد خوبی بگیرد.

پیشنهاد می‌کنیم ببینید: چرا باید از متخصصین طراحی ارائه کمک بگیریم؟


به خاطر داشته باشید که اگر ارائه‌ای جذاب و متقاعدکننده نداشته باشید، ایده‌های بکرتان نادیده گرفته می‌شود و تمام تلاشتان بی‌اثر  می‌گردد.  بنابراین لازم است برای افزودن قدرت اسلایدهای پاورپوینت خود، چه زمانی که می‌خواهید آنها را  بازبینی و اصلاح کنید و چه زمانی که می‌خواهید پروژۀ جدیدی تهیه کنید، از طراحان حرفه‌ای کمک بگیرید؛ کسانی که تجربه، مهارت و سرعت عمل دارند و به پروژۀ شما روح می‌بخشند.

 

به اشتراک بگذارید

پاسخ