آخرین بروزرسانی : مرداد ۱۳۹۹

نرم افزار طراحی پاورپوینت یکی از پرکاربردترین برنامه‌های نرم‌افزار آفیس است که برای سیستم عامل ویندوز و مک طراحی شده‌است. پاورپوینت، برنامۀ طراحی ارائه presentation بر پایۀ نمایش اسلاید است؛ اسلایدها (برگرفته از نام اسلایدپروژکتور) صفحه‌هایی مجزا هستند که محتوای آنها می‌تواند ترکیبی از نوشته، نمودار، تصویر، صدا، فیلم و … باشد.
با نرم افزار پاورپوینت، می‌توانید ایده‌های خود را به سادگی و به بهترین شکل، به تصویر بکشید.

معرفی پاورپوینت

در طراحی اسلاید پاورپوینت حرفه‌ای نیستید؟ نگران نباشید! برای طراحی یک ارائۀ قوی و جذاب که پیامتان را به خوبی منتقل کند، نرم‌افزار پاورپوینت ویژگی‌ها و امکانات راحتی فراهم کرده‌است.
نوار ابزار بالای صفحۀ پاورپوینت به صورت پیش‌فرض، گزینه‌های متنوعی مثل Design ،Transition Animation و … را به شما پیشنهاد می‌کند که می‌توانید با انتخاب از میان آنها، به‌سادگی اسلایدهای پاورپوینت حرفه‌ای طراحی کنید.
وقتی محتوا به اسلاید اضافه می‌کنید، می‌توانید آن را با صفحه‌بندی (لی‌اوت)های حرفه‌ای و مناسب تنظیم کنید و داده‌های متنی را به‌سادگی به Smart Art (نمودارها و شکلهای گرافیکی) تبدیل کنید. وقتی آنلاین هستید می‌توانید از تب Insert  عکس و تصویر به صورت آنلاین مشاهده کنید و هر کدام را که می‌خواهید انتخاب کنید.
از آنجایی که پاورپوینت بخشی از مجموعه‌ی آفیس است حتی می‌توانید از  سندهای Word و کاربرگ‌های Excel در طراحی اسلایدها بهره ببرید و … .
ایده‌پرداز اصلی و طراح پاورپوینت، دانشجوی دکترای سابق دانشگاه برکلی، «رابرت گاسکینز» است؛ ایدۀ اولیۀ گاسکینز، طراحی برنامه‌ای اسلایدمحور بود که روند ارائه کردن را ساده کند. او طرح اولیه و توسعۀ آن را با همکاری دنیس استین  و توماس رادکین در یک استارتاپ «شرکت نرم افرار کامپیوتر فورثاوت» شروع کرد؛ جایی که این ایده، شرکت اپل را جذب کرد.
نام نسخۀ اولیه‌ «پرزنتر» بود که مدتی بعد «پاورپوینت» نامیده شد. در سال ۱۹۸۷ برای سیستم عامل مکینتاش عرضه شد. همان سال مایکروسافت این اپلیکیشن را ۱۴میلیون دلار خرید که جزء دستاوردهای برجسته‌‌اش شد. این نرم‌افزار به طور رسمی در سال ۱۹۹۰ همزمان با تاریخ انتشار ویندوز ۳ عرضه شد.

ارائه پاورپوینت برای مکینتاش 1987

از سال ۲۰۱۲ نسخه‌های مختلف پاورپوینت، با نصب بر روی بیش از یک میلیارد کامپیوتر، ۹۵ درصد سهم نرم‌افزارهای ارائه کنفرانس، در بازار جهانی را  به خود اختصاص داده‌است. مایکروسافت برای تلفن‌های همراه با سیستم عامل اندروید و اپل، هم نسخۀ پاورپوینت عرضه کرده‌است.
جدیدترین نسخه‌های پاورپوینت، پاورپوینت ۳۶۵ و ۲۰۱۹ است.  از جمله ویژگی‌های این نسخه‌های جدید، می‌توان به گزینه‌های متنوع‌تر transition از جمله مورف و قابلیت گرافیکی سه‌بعدی اشاره کرد.
نسخۀ قدیمی نرم افزار پاورپوینت powerpoint viewer برای کسانی که نیازی به آفیس ندارند اما می‌خواهند فایل‌های پاورپوینت را مشاهده کنند، کاربرد داشت اما بعد از بازنشسته شدن این برنامه، برای بازکردن پاورپوینت بدون نصب آفیس، می‌توانید از نسخۀ Powerpoint for the web استفاده کنید. اگر ویندوز کامپیوترتان ویندوز ۱۰ است، می‌توانید از نسخۀ موبایلی پاورپوینت هم استفاده کنید.
از دیگر ویژگی‌های اجرای نرم افزار جدید Powerpoint Live تحت نسخۀ وب، کاربرد فوق‌العادۀ آن در جلسات حضوری و مجازی است. هرکس می‌تواند از طریق لپتاپ، تبلت و حتی گوشی تلفن همراهی که در اختیار دارد، به ارائه دسترسی داشته باشد. هر شرکت کننده می‌تواند بدون دخالت و دستکاری در نمایش اسلایدها، آنها را ورق بزند و روی هر اسلاید پاورپوینتی که خواست، بیشتر مکث کند.
مهم نیست ارائۀ پاورپوینت به چه زبانی برگزار می‌شود؛ با کمک هوش مصنوعی AI، هرکس از هر جای دنیا می‌تواند زیرنویس (پشتیبانی از ۶۰ زبان) را در سیستم خود فعال کند. شرکت‌کننده‌ها در جلسۀ ارائۀ پاورپوینت، می‌توانند به صورت آنلاین عکس‌العمل نشان دهند و نظرشان را بگویند.
در پایان جلسۀ ارائه هم از طریق فرم‌های نظرسنجی آنلاین، به صورت ناشناس Anonymous به پرزنتیشن امتیاز دهند. فرد ارائه کننده، بعداً یک ایمیل دریافت می‌کند و بازخوردها و نظرات را می‌بیند.
اگر از نرم افزار ویدیو کنفرانس Microsoft Teams استفاده می‌کنید، می‌توانید به راحتی با اعضای گروه تماس برقرار کنید و صفحۀ نمایشتان را با آنها به اشتراک بگذارید.
نسخۀ پاورپوینت وب را باز کنید و روی گزینۀ پرزنت لایو Present Live کلیک کنید. اعضای تیم می‌توانند با لینک دعوتی که می‌بینند به پرزنتیشن وصل شوند. پاورپوینت تحت وب در نسخۀ اندروید هم گفتیم که به لیست برنامه‌های مایکروسافت اضافه شده‌است. افراد با اسکن کد QR می‌توانند از طریق گوشی هوشمند خود هر جا که هستند وصل شوند.
در نهایت، گزینۀ طراحی با پاورپوینت، به شما امکان می‌دهد:

  • از طریق صفحۀ مونیتور کامپیوتر، لپ‌تاپ و تبلت برای یک جمع کوچک و از طریق ویدیوپروژکتور برای جمعی بزرگتر، ارائۀ کنفرانس داشته باشید.
  • اسلایدهای پاورپوینت را بر روی کاغذ پرینت بگیرید.
  • مجموعۀ اسلایدهای پاورپوینت را به  سی‌دی منتقل کنید.
  • اسلایدهای پاورپوینت می‌توانند اساس وبکست‌ها را شکل دهند.
  • می‌توانید ارائه‌های آنلاین داشته باشید.
  • روی وبلاگ یا وبسایت بگذارید.
  • در شبکه‌های اجتماعی مجازی مثل فیسبوک و سرویس اشتراک ویدیو مثل آپارات به اشتراک بگذارید
  • تنظیم اسلایدهای ارائه، به صورت نمایش خودکار و بدون حضور فیزیکی ارائه کننده؛ این امتیاز در برخی نسخه‌های پاورپوینت فعال است که می‌تواند در غرفه‌های نمایشگاهی و بیلبوردهای تبلیغاتی استفاده شود یا به صورت ویدیو به یک مشتری ارسال شود.

یکی از خدماتی که استودیوی تخصصی پرزنتا ارائه می دهد طراحی پاورپوینت می‌باشد که می‌توانید نمونه کارهای مربوطه را مشاهده نمایید.
برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با تیم طراحی پرزنتا تماس حاصل فرمایید.

مشاوره با تیم پرزنتا

به اشتراک بگذارید

پاسخ