در یک دوره‌ی زمانی استفاده از  گرادیانت در طراحی پاورپوینت یا طراحی سایت رونق گرفت؛ بعد از مدتی افت کرد و دوباره مورد توجه قرار گرفته است. شما می‌توانید طرفدار استفاده از این تکنیک باشید یا نباشید، اما این نکته را بدانید که اگر از گرادیانت در جای مناسب و درست استفاده شود، به طراحی سایت یا ارائه‌ی شما جذابیت، رنگ و عمق اضافه می‌کند.
شما با این تکنیک می‌توانید از یک رنگ، سایه‌های مختلفی ایجاد کنید؛ همچنین می‌توانید طیف‌های رنگی متنوع و ترکیب‌های منحصر به فرد خلق کنید.
با ما همراه باشید تا ببینیم چطور در طراحی پرزنتیشن، متناسب با سلیقه‌ی خود از گرادیانت استفاده کنیم و نتیجه‌ی مطلوبی بگیریم.

گرادیانت شعاعی و خطی
می‌توانید در طراحی پرزنتیشن، گرادیانت خطی(linear) یا شعاعی (radial) بسازید. حواستان باشد که ترکیب ضعیف رنگها، ارائه‌ی شما را غیرحرفه‌ای جلوه می‌دهد. اشتباه در ترکیب طیف‌های رنگی و سایه‌زنی، ریسک موفقیت کار شما را پایین می‌آورد.‌
برای به کار بردن درست گرادیانت در طراحی اسلاید پاورپوینت یا طراحی پرزی، این سه توصیه را به خاطر بسپارید:

 با یک رنگ یکنواخت شروع کنید

با این ترفند، طراحی پرزنتیشن شما انعطاف‌پذیرتر، شفاف‌تر و گویاتر خواهد بود؛ حتی اگر کارتان روی سطوح برجسته‌ی کاغذی یا تابلوها و علائم قرار بگیرد. طوری طیف‌های رنگی را ترکیب نکنید که متن نهایی طراحی شما ناخوانا و مبهم شود یا در زمان چاپ، از وضوح کافی برخوردار نباشد!

گرادیانت را هدفمند به کار ببرید

از گرادیانت فقط برای اینکه در طراحی وجود داشته باشد، استفاده نکنید! اینطوری ظاهر طراحی پاورپوینت یا پرزی شما کم اثر و ناخوشایند می شود، یا حتی ممکن است پیچیده و ناخوانا به نظر برسد؛ بخصوص زمانی که از گرادیانت تیره و زیادی هم استفاده کرده باشید!
استفاده از گرادیانت و ترکیب سایه روشن رنگ‌ها، باید کیفیت طراحی شما را بالاتر ببرد نه اینکه باعث افت نتیجه‌ی نهایی کار شود. بنابراین از این تکنیک، خلاقانه و هدفمند استفاده کنید تا با چارچوب کلی طراحی کارتان همخوانی و تناسب داشته باشد. مطمئن شوید موقع افزودن گرادیانت به طراحی ارائه، به اندازه‌ی کافی روی آن فکر کرده‌اید. اینطوری ساختار و ترکیب رنگی که می‌سازید، کار شما را حرفه ای و معنادار می‌کند.


پیشنهاد می‌کنیم ببینید: ده ترفند برتر برای داشتن پرزنتیشن موفق


چاپ گرادیانت

گرادیانت را برای چاپ بهینه‌سازی کنید

گرادیانت طراحی شده، نه تنها باید در سیستم‌های تصویری مختلف، گویا و واضح باشد بلکه موقع چاپ شدن با چاپگرهای مختلف، هم باید واضح و باکیفیت باشد. گاهی اوقات موقع پرینت نهایی کار، لایه‌های رنگی به صورت بی‌کیفیت از آب در می‌آیند و نتیجه‌ی کار مطلوب نخواهد بود. پس به کیفیت رنگها و  دستگاه چاپگر حتما باید توجه کنید.


پیشنهاد می‌کنیم ببینید: چه قالبی برای طراحی پرزنتیشن مناسب است؟


برگرفته از: ۲۴slide

به اشتراک بگذارید

پاسخ