آخرین بروزرسانی: دی ماه ۱۳۹۹
تا حالا به این فکر کرده‌اید که وقتی صفحۀ فیسبوکتان را به‌روزرسانی می‌کنید، پروفایل لینکدین خود را عوض می‌کنید و یا در توییتر می‌نویسید، دقیقاً چه کاری دارید انجام می‌دهید؟ شما دارید در شبکه‌های اجتماعی یک قصه تعریف می‌کنید!

وقتی با کمک عکس و چند جملۀ ساده، نظر خود را دربارۀ اتفاقات و رویدادهای مختلف داخلی و خارجی یا چیزهای شخصی مثل رستوران مورد علاقه‌تان می‌نویسید و با دیگران به اشتراک می‌گذارید، دارید داستان خود را طراحی و ارائه می‌کنید.

تاثیر سوشال مدیا روی مخاطب

تأثیر شبکه‌های اجتماعی روی مخاطب

امروزه با تسلط تلفن‌های همراه هوشمند و هیاهوی شبکه‌های اجتماعی، ارائه‌هایی که به هدف نمایش در دفتر هیأت مدیره یا سالن‌های‌ کنفرانس طراحی شده‌اند، دیگر محدود به این فضای بسته نیستند و تأثیر و بازخورد گسترده‌تری در دنیای حقیقی و مجازی پیدا کرده‌اند.

مخاطبان شما به هزاران منبع خبری دسترسی دارند و هر روز و هر ساعت، بمباران اطلاعاتی می‌شوند، پس باید خیلی روی تولید محتوا و پیامی که قرار است منتقل کنید، کار کنید تا از بقیه جلو بزنید و متمایز شوید.

جمع دور آتش
در سوشال مدیا داستان برندتان را تعریف کنید!

سالهاست که انسان‌ها مشغول پرزنت خودشان و کارشان هستند؛ از همان موقع که انسان‌ها دور آتش حلقه می‌زدند و از همه چیز و همه کس، قصه برای بقیه تعریف می‌کردند! ارائه کردن در داستان‌هایی ریشه دارد که در همین جمع‌های صمیمی و گرم نَقل می‌شدند.

در طراحی ارائه‌های جدید، فضا بیشتر به نوشته‌های پشت سر هم ردیف شده و چند تا نمودار و جدول اختصاص داده می‌شود؛ این کار منجر به خلق پرزنتیشن‌های کُشنده و بی‌مخاطب می‌شود!

برای معرفی برند، بازاریابی و جذب مخاطب باید دوباره قصه تعریف کنید! علاقه‌ و میل ذاتی افراد برای داستان گفتن و شنیدن، برگ برندۀ شما در طراحی ارائه و خلق محتوایی موفق و ماندگار است.
دوام و اثرگذاری پرزنتیشن‌ها محدود به برگزاری جلسات ارائه است اما داستان‌ برند و محصول یا خدمات شما از طریق فضای مجازی و سوشال مدیا Social media می‌تواند نسل به نسل منتقل شود و بماند.


پیشنهاد می‌کنیم ببینید: چرا باید از متخصصین طراحی ارائه کمک بگیریم؟


 در شبکه‌های اجتماعی چه چیزهایی را به اشتراک بگذاریم؟

همان طور که وبلاگ و سایت برای معرفی برند و جذب مشتری طراحی می‌کنید، از قصه‌گویی در شبکه‌های اجتماعی هم استفاده کنید تا تصویری قوی از برندتان بسازید و با دیگران تعامل برقرار کنید.

می‌توانید از خودتان، محل کارتان، محصولات و خدماتتان عکس و فیلم تهیه کنید و با نوشتن چند جملۀ مرتبط و مناسب، دیگران را به دیدن و شنیدن داستان کارتان ترغیب کنید:

  •  بگویید که چه کاری انجام می‌دهید؟
  • برای پیشرفت و بهبود خودتان و کارتان چه مهارت‌ها و اطلاعاتی یاد می‌گیرید؟
  • با توجه به نوع کارتان می‌توانید بخشی از تجربه و دانشتان را به دیگران منتقل کنید و آموزش دهید.
  • از مشکلات، اتفاقات پیش‌بینی نشده، اتفاقات مثبت و بامزه که در حین کارتان رخ می‌دهد بنویسید.

لازم نیست خیلی از جزئیات شخصی زندگی یا حتی کارتان حرف بزنید! سوشال مدیا دفتر ثبت خاطرات روزانه نیست! مطمئن شوید هر چیزی که به اشتراک می گذارید، به درد مخاطب می‌خورد!

به بازخوردها توجه کنید. با ذائقۀ مخاطب پیش بروید اما منفعل نباشید! یعنی همزمان که به انتظار مخاطب توجه می‌کنید، به بالا بردن سلیقه و بهبود ذائقۀ مخاطب هم توجه کنید. قرار نیست شما هم به یکی از هزاران صفحۀ زرد فضای مجازی تبدیل شوید!

تیم طراحی حرفه‌ای پرزنتا به شما کمک می‌کند تا داستان خود را تعریف کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید. با خدمات ما بیشتر آشنا شوید.

به اشتراک بگذارید

پاسخ