شرکت‌ها و سازمان‌ها هر سال (یا در بازه‌های زمانی مشخص)، از عملکرد خود گزارش تهیه می‌کنند تا یک نمای کلی از میزان فعالیت‌ها و بازخورد اقدامات انجام شده، ارائه کنند. هدف از این گزارش‌ها، ارزیابی کلی و مداوم برای شناسایی نقاط ضعف و قوت است. بازتاب عملکرد کلی کارکنان و سازمان مربوطه با آمار و ارقام، نمودارها و تصویرهایی از فعالیت‌های صورت گرفته، ارائه ‌می‌شود.

گزارش عملکرد

در دیدگاه سنتی مهمترین هدف ارزیابی، قضاوت و یادآوری عملکرد می‌باشد در حالی که در دیدگاه مدرن، فلسفه‌ی ارزیابی بر رشد و توسعه و بهبود ظرفیت ارزیابی شونده، متمرکز شده‌ است.

سازمان‌ها با ارزیابی عملکرد کارکنان و اعضای خود می‌توانند درباره‌ی مواردی مانند : ارتقا، نقل و انتقال و خاتمه بخشیدن به کار کارکنان، میزان اثربخشی برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی، تصمیمات مهمی اتخاذ کنند.

سطوح بالای مدیریت با بررسی گزارش عملکرد، می‌توانند اهداف کلان را تعیین و اصلاح کنند و استراتژی دستیابی به آنها را با مواردی مانند برنامه‌ریزی و تعیین اهداف کوتاه مدت، بهبود ببخشند؛ در نتیجه شاهد پیشرفت در بازده کاری خود خواهند بود. عملکرد درخشان و موثر یک واحد اداری، تجاری، آموزشی و … می‌تواند با جذب متقاضی و سرمایه، نویدبخش تداوم فعالیت و موجودیت آن واحد باشد .

سازمان‌ها و شرکت‌ها جهت طراحی گزارش عملکرد و معرفی هر چه بهتر خود و همچنین برای دریافت مشاوره بیشتر می‌توانند با تیم طراحی پرزنتا تماس حاصل نمایند.

مشاوره با تیم پرزنتا

 

به اشتراک بگذارید

پاسخ