آیا دنبال «نرم‌افزار وب کنفرانس»برای دورکاری و برقراری ارتباط مجازی با همکاران و مشتری‌های خود می‌گردید؟
برگزاری جلسات مجازی و ارائه‌های آنلاین در شرایط فعلی که جهان درگیر ویروس کرونا شده‌است، بیشتر از پیش مورد توجه قرار گرفته‌است. خیلی از کسب‌وکارها به برقراری تماس مجازی و ویدیویی نیاز دارند تا بتوانند اطلاعاتشان را به سادگی به اشتراک بگذارند، روی پروژه‌ها بحث و بررسی کنند و با مشتری و سرمایه‌گذار ارتباط بگیرند.
برگزاری کنفرانس مجازی، امکاناتی مانند برقراری تماس صوتی، ویدیویی، به‌اشتراک‌گذاری صفحۀ نمایش و تختۀ مجازی را در اختیار کاربران می‌گذارد و پشتیبانی فنی و سرویس‌دهی به مشتری را راحت‌تر می‌کند.
نرم‌افزارهای وب کنفرانس برای کسانی که باید در خانه بمانند و دورکاری کنند، می‌تواند کاربردی و مفید باشد. البته بسیاری از آنها گران هستند. خیلی از استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای مستقل و کوچک به نرم‌افزارهای رایگان نیاز دارند که بتوانند با همکارانشان صحبت کنند و جلسات آنلاین برگزار کنند.
بعضی شرکتهای توسعۀ نرم‌افزار، نسخۀ پرمیوم رایگان Premium از نسخۀ حرفه‌ای و پولی خود ارائه می‌کنند. امکانات پیشرفتۀ این نرم‌افزارها، پولی است یا نسخۀ آزمایشی با زمان محدود دارند. با وجود این، ارزشش را دارد که از این نسخه‌های موقت رایگان استفاده کنید.

برگزاری وب کنفرانس، ویدیو کنفرانس مجازی، پرزنت از راه دور
برگزاری کنفرانس مجازی چیست؟

نرم‌افزار برگزاری کنفرانس مجازی (وب کنفرانس)، یک سرویس آنلاین است که امکانات برقراری ارتباط صوتی و تصویری را فراهم می‌کند؛ تماس‌های رایگان، برگزاری جلسات ویدیویی و آموزشی، جلسات ارائه و پرزنتیشن و وبینارها که به صورت زنده یا ضبط‌شده، ارائه می‌شود. اگر امکان ضبط باشد، جلسات و وبینارها را می‌توان آفلاین هم مشاهده کرد.
نرم افزار وب کنفرانس با امکاناتی مثل دوربین، اسپیکر، میکروفون و امکان اتصال دستگاه خارجی، شرایط تماس تلفنی و تصویری باکیفیتی را بر بستر اینترنت (VoIP) فراهم می‌کند.
نرم‌افزار کنفرانس مجازی با قابلیت رایگان به‌اشتراک‌گذاری صفحۀ نمایش و تنظیمات اتاق مجازی کنفرانس، به برقراری تماس‌های گروهی برای گفت‌وگو، پرزنت کردن و دیدن ارائه کمک می‌کند.
نسخۀ موبایلی نرم‌افزارهای وب کنفرانس رایگان، به تیم‌ها اجازۀ دسترسی به بیشتر ویژگی‌ها را می‌دهد.
چند سرور ارائه‌دهنده و نرم‌افزار وب کنفرانس بومی (ایرانی) هم وجود دارد که ویژگی های رایگان و پولی دارند. در مقالۀ قبلی که لینکش را گذاشته‌ایم، چند پلتفرم ایرانی را معرفی کرده‌ایم. در این ایام که باید در خانه بمانیم، برای دسترسی بهتر و بیشتر کاربران، تخفیف‌ها و امکاناتی در نظر گرفته‌اند که می‌توانید به آنها مراجعه کنید و در صورت تمایل از آنها استفاده کنید.


پیشنهاد می‌کنیم ببینید : با وجود کرونا چگونه جلسات کاری را برگزار کنیم؟


برای برگزاری جلسات ارائه از راه دور (آنلاین)، با چند نرم‌افزار رایگان وب کنفرانس آشنا شوید:

Skype

خیلی‌ها با امکانات «اسکایپ» آشنا هستند اما شاید از قابلیت به‌اشتراک‌گذاری صفحۀ نمایش مونیتور و … باخبر نباشند. Skype یکی از سرویس‌های ویدیوچت قدیمی است که ویژگی‌هایی مثل به‌اشتراک‌گذاری صفحۀ نمایش، پوشاندن پس‌زمینه، آپلود فایل صوتی و ویدیویی HD، ترجمۀ همزمان، پیامک فرستادن (چت) و تماس با تلفن ثابت دارد.
برای اسکایپ باید اکانت بسازید. اپلیکیشن را دانلود کنید (البته نسخۀ وب هم دارد که فقط نیاز به اکانت و اتصال به اینترنت است) و برای برقراری ارتباط با دیگران، لیست نام کاربری و شمارۀ تماس‌ها را داشته باشید. تماس صوتی و تصویری، ارسال متن و فایل بین اکانت‌های اسکایپ رایگان است اما برای تماس‌های بین‌المللی و برقراری تماس با تلفن ثابت خارج از اسکایپ، باید هزینه‌ای به صورت ماهانه بپردازید.
با نرم‌افزار اسکایپ می‌توانید تا سقف ۲۵ نفر، تماس صوتی و تصویری برقرار کنید. اسکایپ همه نسخه‌های دسکتاپ os و ios و اندروید را پشتیبانی می‌کند. چند سال پیش، نسخۀ تجاری اسکایپ Skype For Business با آفیس ۳۶۵ ادغام شد و کاربران می‌توانند با پرداخت مبلغی کم، از امکانات آفیس و تماس آنلاین تا سقف ۲۵۰ نفر استفاده کنند.

Zoom

«زوم» یک ابزار وب کنفرانس است که هم برنامۀ رایگان دارد و هم برنامۀ پولی پیشنهاد می‌دهد.
حساب کاربری رایگان زوم، ویژگی‌های خوبی دارد: برگزاری جلسۀ دو نفره با زمان نامحدود، برگزاری کنفرانس با ظرفیت ۱۰۰ نفر، برقراری ارتباط ویدیویی و صوتی با امکاناتی مثل استفاده از وایت برد مجازی و صفحۀ نمایش که دیگران هم بتوانند حضور فعال داشته باشند. برای برگزاری جلسات تیمی و ارائۀ پاورپوینت هم امتیاز خوبی است.
در جلسات بیش از دو نفر، فقط تا ۴۰ دقیقه تماس رایگان برقرار می‌شود. نسخۀ پولی و ارتقایافته، تعداد نامحدودی شرکت کننده و جلسه را پشتیبانی می‌کند. از ویژگی‌های دیگر نسخۀ پولی، فراهم کردن شرایط برگزاری ویدیو کنفرانس با قابلیت تماس تلفنی، فعال شدن نوار ابزار سخنران، نمای کامل صفحه نمایش Screen و فضای ذخیرۀ ابری برای ضبط تماس‌ها است.
از ویژگی‌های دیگر این نرم‌افزار کاربردی، سازگاری با گوگل کروم و مایکروسافت outlook، ضبط جلسه با فرمت mp4، چت شخصی یا گروهی و وایت برد مجازی است. می‌توانید موس و کی‌پد Keypad میزبان را از طریق این نرم‌افزار کنترل کنید و صفحۀ اسکرین هر آیپد و آیفونی را با دیگران به اشتراک بگذارید.

برگزاری وب کنفرانس، ویدیو کنفرانس مجازی، پرزنت از راه دور
Google hangouts

شرکت گوگل نرم‌افزارهای کاربردی زیادی دارد. وقتی گوگل ویس  google voice و hangouts با هم اجرا شوند، کارآیی این نرم‌افزار بیشتر می‌شود. این اپلیکیشن مثل خیلی از نرم‌افزارهای دیگر گوگل، رایگان است. کاربر می‌تواند پیامک و ویدیوچت ارسال و دریافت کند و تماس‌های «صدا روی پروتکل اینترنت» را برقرار کند.
قابلیت به‌اشتراک‌گذاری صفحۀ نمایش Screen، یکی از مهمترین و بهترین ویژگی‌های نرم‌افزار Google hangouts است. باید اکانت گوگل داشته باشید و برای برقراری ارتباط با دیگران، آنها را باید به چت آنلاین خود اضافه کنید. فقط تا ۱۰ نفر می‌توانند در ویدیو چت شرکت کنند. برای مشاغل کوچک، این نرم‌افزار می‌تواند کاربردی باشد.

Team viewer

این نرم افزار وب کنفرانس در زمینۀ پشتیبانی، بسیار قوی است و ویژگی‌های منحصر به فردی را ارائه می‌کند؛ مثل قابلیت برگزاری جلسات از راه دور چندنفره، گذاشتن یادداشت Sticky notes برای مشتری، به عنوان پیام خوش‌آمدگویی یا ارائۀ توضیحاتی مربوط به کار. با کمک Team viewer تماس صوتی، تصویری و چت فراهم می‌شود.
صفحۀ اصلی این نرم افزار، بیش از ۱ میلیارد دستگاه محافظت شده دارد که پشتیبانی از راه دور و جلسات آنلاین را بر روی سیستم عامل خود اجرا می کنند.
این نرم افزار کاربردی، افزونه‌های جالبی را پیشنهاد می‌کند؛ مثل اتصال سریع team viewer quick join که امکان برقراری جلسات و برگزاری وب کنفرانس را بدون نیاز به نصب و اجازۀ ادمین فراهم می‌کند. سیستم عامل‌های ویندوز، مک، لینوکس، کروم، اندروید و آیفون را پشتیبانی می‌کند.
بعضی دیگر از امکانات این اپلیکیشن کنفرانس مجازی که پولی است، عبارت است از : remote quick steps که  برای فعالیت پشتیبانی از راه دور است. اگر بخواهید نسخه را ارتقا دهید و پولی بخرید، این برنامه انتخاب خوبی از جهت پشتیبانی و استفاده از اینترنت است.

join.me

برنامۀ رایگان این نرم‌افزار وب کنفرانس، امکاناتی مثل برگزاری ویدیو کنفرانس و برقراری تماس صوتی با ۵۰ کشور را دارد. صفحۀ نمایش و وایت برد آنلاین را به اشتراک می‌گذارد. تقویم گوگل و مایکروسافت outlook را پشتیبانی می‌کند. می‌توانید برای برگزاری جلسه در آدرسی ثابت، لینک به کاربران بدهید تا آدرس وب شما را ذخیره کنند و بتوانند در تماس باشند.

برگزاری وب کنفرانس، ویدیو کنفرانس مجازی، پرزنت از راه دور

Apache openmeeting

این نرم‌افزار وب کنفرانس رایگان، امکاناتی مانند ویدیو کنفرانس، ارسال پیام، قابلیت نمایش وایت برد مشترک و ویرایش آنلاین سند و فایل دارد.
اگر دستگاه شما فضای کمی دارد، این نرم‌افزار متن باز می‌تواند برای شما فضای کافی (فضای ابری) در اینترنت ایجاد کند.
به اشتراک گذاشتن صفحۀ نمایش، ضبط جلسات و برقراری تماس صوتی از دیگر امکانات این برنامه است. مثل اسکایپ، می‌توانید هر قسمت از اسکرین خود را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید. تماس‌ها می‌تواند صوتی و ویدیویی، فقط یکی از دو حالت صوتی یا ویدیویی یا فقط به صورت عکس Picture باشد. با وایت بردهای چندنفره و گفت‌وگوی درون برنامه، می‌توانید همزمان روی پروژه‌ها همکاری کنید.

Intermedia any meeting

نام قبلی این برنامه، فریبینار (وبینار رایگان ) بود. این نرم افزار، پولی است و به مدت ۱۴ روز نسخۀ رایگان به مشتری می‌دهد. نسخۀ پولی، امکانات بهینه شده‌ای را ارائه می‌کند. دو بستۀ قیمتی دارد. هر دو نسخه برای شما امکان برگزاری جلسه آنلاین تا ۲۰۰ نفر را فراهم می‌کند. چت، تماس صوتی و به‌اشتراک‌گذاری صفحۀ نمایش از دیگر امکانات آن است.
نسخۀ حرفه‌ای این نرم‌افزار کاربردی، قابلیت‌های بیشتری دارد؛ از جمله ضبط جلسات، آپلود ارائه‌ها، نوت‌برداری، دادن امکان جابجایی موس و کیبورد سیستم شما به بقیۀ کاربران برای اصلاح آنلاین پروژه و تعامل بیشتر.
حاضران در جلسۀ آنلاین به دانلود اپ App نیاز ندارند اما میزبان از طریق اپلیکیشن نصب شده روی سیستم خود، جلسه را مدیریت می‌کند. برای برگزاری ارائه‌های آنلاین و اصلاح پروژه‌های پاورپوینت می‌تواند گزینه‌ای قابل اعتنا باشد.

 mikogo

از نسخه ۱۴ روزۀ پرمیوم این نرم‌افزار، بدون نیاز به پرداخت هزینه و کارت اعتباری می‌توانید استفاده کنید که تماس تصویری و ویدیو کنفرانس تا ۲۵ نفر و بیشتر را پشتیبانی می‌کند.
این نسخۀ پرمیوم از نمایش چند صفحۀ اسکرین همزمان، پشتیبانی می‌کند. برگزارکنندۀ جلسه می‌تواند محتوای کنفرانس را ضبط کند و نمایش صفحه را متوقف کند (زمانی که می‌خواهد فایلی خصوصی یا سندی را که دیگران نبینند، باز کند).
نرم‌افزارهای دیگری هم هستند که با دو ورژن رایگان محدود و پولی به کاربران خدمات ارائه می‌کنند. نرم افزار وب کنفرانس Uberconference در شرایط فعلی(شیوع کرونا)، تماس‌های بین المللی خود را از قفل درآورده و تا ۵۰ نفر را پشتیبانی می‌کند.

برگزاری وب کنفرانس، ویدیو کنفرانس مجازی، پرزنت از راه دور
در حال حاضر که خیلی از مشاغل می‌توانند و باید از خانه کار کنند و شرایط دورکاری دارند، بهتر است نرم‌افزارهایی مثل مدیریت پروژه و وب‌کنفرانس را انتخاب کنند. هر نرم‌افزار برگزاری وب یا ویدیو کنفرانس، امتیازات مثبت و منفی و محدودیت‌هایی دارد. بر اساس نیازی که دارید، یکی از آنها را انتخاب کنید.
اگر به برگزاری ارائه و پرزنتیشن و ویدیوچت نیاز ندارید، برنامه‌های Skype و Hangouts برای شما مناسب  هستند. اگر سطح ارتباط‌های شما محدود به پیام (چت)، تماس تصویری کوتاه با نفرات کم و غیررسمی است، نرم‌افزارهایی مثل واتس اپ، وایبر و حتی تلگرام هم کاربردی و کافی هستند.
تیم طراحی حرفه‌ای ما با دانش و تجربه‌ای که در اختیار دارد، آماده است تا با خدماتی نظیر تهیۀ گزارش عملکرد، طراحی پاورپوینت و پرزی، ویدیو پرزنت و … برای شما ارائه‌ای حرفه‌ای، متفاوت و ماندگار طراحی کند.

به اشتراک بگذارید

پاسخ