آخرین بروزرسانی: بهمن ۱۳۹۹
ارائه‌های شلوغ و پر از نوشته کسالت‌آورند. تا به حال، شده که در چنین جلساتی تا آخر بنشینید؟ فرقی نمی‌کند طراحی ارائه با پرزی صورت گرفته باشد یا با پاورپوینت!

اگر از آن دسته افرادی هستید که موقع طراحی ارائه، وقت زیادی را صرف نوشتن همه‌ اطلاعات ضروری و غیرضروری می‌کنید، باید به شما بگوییم که فقط وقتتان را تلف می‌کنید! مردم جذب چنین ارائه‌های خشک و بی‌روحی نمی‌شوند.

در طراحی با پرزی، به قدرت تصاویر اتّکا کنید. قرار دادن تصویر و عکس به جای نوشته، هم سریعتر و راحت‌تر است و هم بهتر فهمیده می‌شود. علاوه بر این، ارائۀ شما برای مخاطبانتان جالب و به یاد ماندنی خواهد شد.

گذاشتن عکس در پرزی


پیشنهاد می‌کنیم ببینید: با پرزی متفاوت ارائه کنید


روش گذاشتن عکس در پرزی

اگر برای طراحی پرزنتیشن از نرم‌افزار پرزی کمک می‌گیرید و می‌خواهید در کارتان تصویر قرار دهید، به قسمت مورد نظرتان در صفحۀ پرزی که عکس را قرار است آنجا اضافه کنید، بروید.

روی آیکون  Image کلیک کنید یا در منوی بالای صفحه پرزی از طریق Insert وارد Image شوید. در کادری که باز می‌شود تصویر مورد نظر را پیدا و باز کنید. تصویر روی صفحه ظاهر می‌شود. حالا می‌توانید آن را جابجا کنید، اندازه‌اش را تغییر دهید و یا در جهات مختلف آن را بچرخانید.

عکس گذاشتن در پرزی-طراحی با پرزی

  • جابجا کردن تصویر:

روی تصویر کلیک کنید و هر جای بوم (صفحه‌ سفید) پرزی که خواستید، آن را ببرید و با رها کردن موس، آن را در جای دلخواه قرار دهید.

  • تغییر سایز عکس:

برای تغییر اندازۀ عکس روی تصویر کلیک کنید تا کادر دور آن ظاهر شود، سپس یک گوشۀ عکس را بکشید تا سایز کلی آن، بزرگ یا کوچک شود.

  • چرخاندن یا تغییر جهت عکس:

روی تصویر کلیک کنید تا انتخابش کنید. سپس یکی از گوشه‌های کادر تصویر را به سمت بالا یا پایین حرکت دهید تا جهت عکس را عوض کنید. همچنین بسته به نسخۀ پرزی مورد استفاده‌تان، در ویندوز می‌توانید کلید alt در سمت راست کیبورد و کلید کنترل Ctrl را همزمان نگه دارید و در مک،  کلید فرمان Cmd را نگه دارید و عکس را در جهات متفاوت بچرخانید.

طراحی با پرزی- کلیدهای میانبر مک و ویندوز
طراحی پرزنتیشن با پرزی می‌تواند برای مخاطب بسیار جذاب باشد. وقتی اطلاعاتتان را با دیگران به اشتراک می‌گذارید، حواستان باشد که قرار نیست یک گزارش خشک تحویل دهید!

حتی موضوعات جدی و رسمی را هم می‌توان بر حسب امکانات و شرایط، جذاب و روان ارائه کرد. بهتر است مواردی که در ادامه ذکر می‌شود را هنگام طراحی ارائه و برگزار کردن آن، در نظر بگیرید.


پیشنهاد می‌کنیم ببینید: ۱۳ ویژگی پرزی برای طراحی بهتر ارائه


نکاتی برای طراحی بهتر با پرزی

روی نمودار و ارقام مکث کنید!

از آمار و ارقام، سریع عبور نکنید. روی آن، مکث کنید و درباره‌اش بیشتر بگویید. اینطوری به مخاطبانتان فرصت درک و هضم موضوع را می‌دهید. توضیح بدهید که محتوای نمودار چه می‌گوید و برای آنها چه کاربردی دارد.
هرچه شفاف‌تر و بهتر مقصودتان را برسانید، شانس بیشتری خواهید داشت که حرف‌هایتان در ذهن مخاطبانتان باقی بماند.

 طراحی بهتر با پرزی- نمودار و جدول شلوغ
پشت سر هم، جدول و نمودار نگذارید!

مهم نیست اعداد و ارقام چقدر اهمیت دارند، باید بدانید که نمودار و جدول بیش از اندازه، مخاطب را گیج و آشفته می‌کند. موقع طراحی با نرم‌افزار پرزی یا پاورپوینت، به جای نمایش چارت و نمودارهای پشت سر هم که خسته‌کننده است، از تصاویر و عکس‌های متنوع  برای کنجکاوی و جذب مخاطبانتان استفاده کنید.

سعی کنید به جای ردیف کردن نمودار و جدول پشت سر هم، هر بار یک نمودار نشان دهید. هر چقدر اطلاعات بیشتری در لحظه، به مخاطب نشان دهید همانقدر حرفهای شما را کمتر و سخت‌تر خواهند فهمید؛ بنابراین، علاقه‌کمتری به شنیدن بقیه‌ مطالب نشان می‌دهند.

 از ویژگی بزرگنمایی و رنگ‌ها کمک بگیرید

موقع طراحی پرزنتیشن، اطلاعات زیادی هست که دوست دارید با بقیه به اشتراک بگذارید، اما اگر خروجی کار شما مغشوش و خسته‌کننده شود، چه می‌کنید!
با کمک ویژگی بزرگنمایی Zoom پرزی، می‌توانید روی هر نقطه‌ای زوم کنید تا بهتر و بزرگتر دیده شود. پس به جای انباشتن اطلاعات روی یک قسمت از صفحۀ پرزی، تصاویر مهم و مورد نظر خود را در چند جای صفحه بگذارید.
سپس با استفاده از رنگ‌ها، هر بار یکی از موارد محتوا را هایلایت Highlight کنید و روی آن متمرکز شوید. اینطوری توجه بقیه هم جلب می‌شود و بهتر به موضوع مورد نظر بازخورد نشان می‌دهند.

باز هم، از کار با نرم‌افزار طراحی پرزی خواهیم گفت.

 

به اشتراک بگذارید

پاسخ