آخرین بروزرسانی: فروردین ۱۴۰۰

شما خودتان ارائه طراحی می‌کنید یا از طراح ارائه (پرزنتیشن) کمک می‌گیرید؟ یک عده خودشان کار طراحی ارائه می‌کنند و یک عده هم برون‌سپاری می‌کنند.
اگرچه روند طراحی پرزنتیشن با پاورپوینت، پرزی، کی نوت و …  رو به رشد است اما متأسفانه طراحی ارائۀ ضعیف همچنان ادامه دارد.

یک طراح ارائه حرفه‌ای به ایده و پروژۀ شما شانس دیده شدن می‌دهد. یک ارائۀ قوی، ذهن مخاطب را درگیر و قلبش را تسخیر می‌کند، افراد را برای همکاری با شما تشویق می‌کند و حتی می‌تواند جایگاه حرفه‌ای شما را ارتقا دهد.


پیشنهاد می‌کنیم ببینید: هنوز از پاورپوینت، اشتباه استفاده می‌کنیم!


چرا باید طراح ارائه استخدام کنیم؟

وقت طلاست! کمبود زمان، یکی از چالش‌های طراحی ارائه جذاب است که خیلی‌ها با آن درگیرند. مدیریت وقت و آماده شدن کار تا ددلاین Deadline خیلی مهم است.
فرض کنید که قرار است یک ارائه با بیست اسلاید پاورپوینت طراحی کنید؛ حداقل یک تا دو روز را باید صرف آماده‌سازی و طراحی پرزنتیشن بکنید. باید وقت بگذارید و اطلاعات جمع‌آوری کنید و متن آماده کنید. تمپلیت و کادربندی و نحوۀ چینش محتوا را انتخاب کنید و … .

درست همینجاست که متخصصین طراحی ارائه وارد می‌شوند؛ ما مسئولیت طراحی ارائه‌ها را بر عهده می‌گیریم و به افراد و شرکتها  کمک می‌کنیم تا زمان خود را مدیریت کنند. پروژه را به ما بسپارید؛ این زمان به نصف می‌رسد!

طراح ارائه-مدیریت وقت

طراحی پاورپوینت و کی‌نوت، شاید گزینۀ انتخابی همه برای طراحی یک ارائه نباشد؛ ما هم پافشاری نمی‌کنیم هر چند، بر این باوریم که سخنران‌ها  بدون ابزار کمکی مناسب، خودشان را از امتیاز خوبی محروم می‌کنند!


پیشنهاد می‌کنیم ببینید: می‌خواهید ارائه کنید یا سخنرانی؟


روش یادگیری و به حافظه سپردن افراد، با هم متفاوت است؛ بعضی‌ها حافظۀ تصویری خوبی دارند و بعضی‌ها شنونده‌های خوبی هستند.
واقعیت این است که ما از طریق بصری، بهتر یاد می‌گیریم. ذهن ما طوری برنامه‌ریزی شده که به تصاویر، عکس‌العمل نشان می‌دهد و به بازسازی آنها می‌پردازد؛ راز موفقیت تبلیغات تصویرمحور، همین مسئله است.

توانایی شما در انتقال مطلب به مخاطب، با یک طراحی ارائۀ بصری قوی، چند برابر می‌شود. با وجود این، خیلی از ارائه‌کنندگان تصور می‌کنند اگر طراحی اسلایدها آمیخته با جملات علمی و منطقی بیشتری  باشد، نکات ارائه شده در جلسه بهتر به یاد حاضران می‌ماند!
با بررسی تعدادی از ارائه‌ها، مدت زمان توجه مخاطبان به نکات مطرح‌ شده و میزان به خاطر سپردن آنها را در طول سخنرانی در نظر گرفتیم. نتیجه جالبی به دست آمد:

65% ماندگاری بیشتر تصویر و نوشته

میزان به خاطر سپردن مطالب، با افزودن تصاویر(۶۵%) به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد.

طراحی ارائۀ حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند تا:

  • انتقال ایده‌هایتان موثرتر باشد.
  • سخنرانی‌تان به یادماندنی‌تر باشد.
  • افراد بیشتری را با افکار خود، مجاب کنید.
  • دیدگاهی حرفه‌ای‌تر پیدا کنید.
  • در زمینۀ شغلی، از همکارانتان متمایز شوید.
  • به عنوان یک سخنران، اعتماد به نفس بیشتری به دست بیاورید.

مطمئن باشید که بازخوردهای مثبت یک ارائۀ جذاب و کارآمد، امتیازات بیشتری برای شما به همراه می‌آورد.

طراح حرفه‌ای ارائه چگونه کار می‌کند؟

در وهلۀ اول، ما نگرانی شما را کم می‌کنیم. طراحی اسلایدهای ارائه، زمان‌بر است؛ به‌ویژه زمانی که بخواهید روی مخاطبانتان تاثیر خوبی بگذارید. بسیاری از مشتری‌ها به این امید سراغ  طراح پرزنتیشن می‌آیند که ما با انتخاب و ترکیب  مناسب داده‌های متنی و بصری و مدیریت صحیح ارائه، فشار را از روی آنها برداریم. به این ترتیب، آنها تمرکز خود را بر روی آنچه که قرار است در جلسه مطرح کنند، می‌گذارند.

وقتی قرار نیست همۀ وقت خود را روی طراحی ارائۀ پاورپوینت بگذارید، خواهید دید که چقدر هنگام ارائۀ مطلب و انتقال افکارتان، می‌توانید خلاقتر و فعالتر باشید!
به این فکر کنید که هنگام سفر، به جای اینکه مشغول طراحی اسلاید ارائه باشید، وقت آزاد خود را می‌توانید به کارهای بهتری اختصاص دهید.


اطلاعات مورد نیاز طراح ارائه

توصیه می‌کنیم یک سابقۀ مختصر از آنچه که انجام می‌دهید را برای طراح یا تیم طراحی ارائه تهیه کنید :

  • ارائۀ دستورالعمل سازمانی و اطلاعاتی از برندینگ برای طراحی ارائه
  • اطلاعات مربوط به فروش محصول یا ارائه خدمتی که می‌خواهید پرزنت شود
  • ارائۀ اطلاعاتی از شروع کسب و کار، صاحب آن و تیم کاری
  • صحبت از بودجه و  زمان پیشنهادی برای انجام طراحی ارائه
  • عکس از محصول و خدمات، جدول و نمودار و گزارش‌های آماری
  • عکس از تیم کاری یا محل کسب و کار (در صورت تمایل)

اینها برخی از نمونه سوالاتی هستند که ما می‌پرسیم تا بازده نهایی ارائه‌ای که طراحی می‌کنیم، مطلوب مشتری‌ها باشد:

  • کسب و کارتان چیست؟
  • هدفتان از ارائه چیست؟
  • مهلت و ددلاین نهایی چقدر است؟
  • بودجه‌تان چقدر است؟
  • نکات کلیدی ارائۀ شما چیست؟
  • مخاطب هدف کیست؟
  • چگونه می‌خواهید مخاطب و مشتری مقصود شما را درک کند؟
  • می‌خواهید بعد از پایان ارائه، بازخورد مخاطبان چطور باشد؟

مراحل طراحی

راهکارهای زیادی برای کمک به افراد هست تا افکارشان را بیان کنند؛ تمرکز ما روی متقاعد کردن مشتری برای تعریف داستان ارائه‌اش است؛ این کار به یک طراح ارائه، اجازه می‌دهد تا استراتژی مشتری برای ساختن پرزنتیشن را بفهمد . مشتری‌ها با توضیح دقیق و شفاف استراتژی و داستان کارشان، اولویت‌هایشان را مشخص می‌کنند. اینطوری مخاطب بهتر و بیشتری جذب می‌شود.

یادتان باشد که درون هر کس یک قصه‌گوی بزرگ نهفته است؛ فقط کمی جسارت لازم دارید تا حرف بزنید و مقصود خود را برسانید.

یک گفت‌وگوی دقیق با جزئیات کامل با طراح داشته باشید و یک پرسپکتیو از نتیجه نهایی که دوست دارید، جلوی چشم طراح بگذارید. در صورت تمایل می‌توانید یک اسکچ (طرح اولیه) از چیزی که می‌خواهید را به طراح نشان دهید. همچنین می‌توانید نمونه کارهای تیم طراحی ارائه را ببینید و سبکی که دوست دارید را انتخاب کنید.

راهکار بعدی، گذاشتن تمرکز روی منتقل کردن ایده‌ها به کاغذ است تا از نحوۀ ارتباط اسلایدها با یکدیگر سر در بیاوریم. زمانی که روال کار معلوم شد و ایده‌ها و نکات کلیدی را مشخص کردیم، طرح اولیه را روی اسلایدها پیاده کنیم؛ این شیوۀ کاری ماست و اطمینان می‌دهیم که موثر است. با این شیوه، آنچه به قوت خود باقی می‌ماند اطلاعات کلیدی است نه اسلایدهای درهم و شلوغ.

درنهایت به یاد داشته باشید آشنایی مختصر و اولیه با نرم افزار طراحی ارائه مثل پاورپوینت یا کی نوت و گول اسلایدز، از شما یک طراح حرفه‌ای پرزنتیشن نمی‌سازد! برای جلوگیری از تحمیل یک ارائۀ بد و کسالت آور، اطلاعات لازم را در اختیار یک تیم طراحی حرفه‌ای و باتجربه بگذارید.

ما با تسلط بر صفر تا صد طراحی ارائه از انتخاب مناسب قالب و رنگها و سبک نوشتاری (تایپوگرافی) تا به کارگیری تصاویر باکیفیت و چینش مناسب محتوا  به تصویرسازی موفق برند شما کمک می‌کنیم.

Goal
اهمیت سفارش طراحی ارائه

هر ارائه، یک بازده و خروجی دارد که باید روی آن متمرکز شد؛ مثلاً هدف نهایی در زمینۀ کسب و کار به موارد زیر منجر می‌شود:

  • تبلیغات بیشتر
  • انعقاد قراردادهای تجاری بیشتر
  • جذب مشتری‌های تازه
  • مجاب کردن دیگران با یک ایده‌ی جدید
  • تعیین مسیر کاری یک پروژه یا شرکت
  • فروش بهتر محصولات یا خدمات‌رسانی بهتر

توجه!

قبل از شروع طراحی ارائه و در طول اجرا و بازبینی طرح پرزنتیشن، هر سوال یا ابهامی که دارید را از تیم طراحی پرزنتیشن بپرسید؛ قبل از نهایی شدن طراحی پروژه، هر راهنمایی یا انتقادی دارید مطرح کنید. ارتباط و گفت‌وگو با تیم طراحی نتیجه بهتری برای شما خواهد داشت.
می‌توانید درباره آنچه نمی‌خواهید انجام شود هم حرف بزنید تا در وقت خودتان و طراح ارائه صرفه جویی شود. اینطوری طرح نهایی باب میل شما خواهد بود و از تحمیل هزینه و زمان بیشتر به خودتان و طراح جلوگیری می‌کنید.

حالا دیگر می‌دانید که با کمک گرفتن از تیم حرفه‌ای طراحی ارائه، نه تنها زمان و پولتان هدر نمی‌رود بلکه فکرتان از جذب  مخاطب و خروجی دلخواه ارائۀ خود، آسوده می‌شود. تیم پرزنتا در کنار شماست تا ارائه‌ای ماندگار خلق کنید.

با خدمات ما بیشتر آشنا شوید

 

 

به اشتراک بگذارید

پاسخ