آخرین بروزرسانی: شهریور ۱۳۹۹


برای موفقیت در تبلیغات و جذب مشتری، نیاز به بازاریابی‌ محتوا دارید. برای موفقیت در تولید محتوا، باید از همۀ منابع در دسترس و موجود، حداکثر بهره را ببرید.

آشنایی با برند شما

برای طراحی پرزنتیشن فروش یا ارائۀ خدمات در فضای مجازی، باید ببینید که برند شما را می‌شناسند یا برای دیگران ناشناخته‌اید؟
اگر از قبل شما را می‌شناسند پس بیشتر به شنیدن ایده‌های شما اشتیاق نشان می‌دهند اما اگر شما را نمی‌شناسند، در وهلۀ اول باید اعتمادسازی کنید.
با ما همراه باشید تا ایده‌های جدید یا محتوای قدیمی خود را در هفت گام به یک محتوای ارزشمند و متناسب با فضای اینترنتی تبدیل کنید. اینطوری هم پیشنهادات کاری بیشتری سراغتان می‌آید، هم مشتری‌های قدیمی کسب و کارتان را می‌توانید حفظ کنید.

۷ گام تا موفقیت در تولید محتوا برای فضای مجازی

خوشبختانه برای تولید محتوایی جذاب و کاربردی، گنجینۀ بزرگی از اطلاعات، داده‌های آماری و نرم‌افزارهای طراحی در مقابل دیدگان شما وجود دارد؛ نمودارهای فروش، تصویر و عکس، ارائه‌های آموزشی و … که در اختیار دارید را با کمک پاورپوینت، کی‌نوت، پرزی، فوتوشاپ و … می‌توانید به داده‌های دیجیتالی تبدیل کنید.

تیترها را بازنویسی کنید

با منابعی که در اختیار دارید، باید قدرت جذب مخاطب را داشته باشید. پس مطمئن شوید که اطلاعات کلیدی و اولویت‌ دار، در صدر توجه قرار بگیرند.
تیتر باید بر اساس اینکه بیشتر اوقات متقاضیان شما چه کسانی هستند و با جست‌وجوی کدام کالاها یا خدمات در صفحۀ سرچ گوگل به سایت شما رسیده‌اند، اصلاح و بازنویسی شود.

تولید-محتوای-فضای-مجازی،تکمیل-اطلاعات-پرزنتیشن

اطلاعات مورد نیاز را کامل کنید

به یاد داشته باشید که کالای شما قرار است بدون حضور فروشنده، به نمایش گذاشته شود. پس موقع طراحی محتوا، هر جا که لازم است جزئیات بیشتری (مطلب یا تصویر) اضافه کنید. می‌توانید ارائه را قبل از نمایش برای دیگران، به همکارانتان که هنوز کالا یا خدمات مربوطه را ندیده‌اند، نشان دهید. با مشورت کردن با آنها می‌توانید مواردی که مبهم است و به توضیح نیاز دارد را مشخص و اصلاح کنید.

با تصاویر اثرگذار شروع کنید

طراحی اسلایدهای حاوی عنوان و شرح موضوع، اغلب بی‌روح و یکنواخت هستند که یک سبک معرفی جدید، آنها را می‌تواند جذاب کند. همچنین می‌توانید یکی از موارد جالب و چشمگیر محتوایتان را به اولین صفحه منتقل کنید تا متقاضی‌ها با دیدن آن، کنجکاو و پیگیر گردند. با یک تصویر جالب یا یک عبارت غافلگیرکننده و خاص، می‌توانید توجه دیگران را به محتوای خود جلب کنید.

تولید-محتوای-فضای-مجازی، طراحی-ارائه- مختصر و مفید

مختصر و مفید ارائه کنید

قرار نیست ۵۰ صفحه شرح کالا و خدمات ارائه کنید! موقع طراحی ارائه، از دسته‌بندی و تعیین اولویت استفاده کنید. سپس آنچه که خسته‌کننده یا غیرضروری است را حذف کنید. چیزی که در نهایت باید باقی بماند، چند خط معرفی روشن و واضح است که یک تصویر شفاف و گویا از کار شما ارائه می‌کند.

با خدمات ما بیشتر آشنا شوید

دعوت به عمل! Call To Action

خیلی از ارائه‌ها با اطلاعات مربوط به تماس تمام می‌شود اما متقاضی آنلاین، تمایل به تعامل بیشتری دارد. توصیه می‌کنیم حتماً در پرزنتیشن خود از C.T.A استفاده کنید.
برای جذب مشتری می‌توانید با تغییر پایان‌بندی ارائه‌تان، با استفاده از عبارت‌های خاص مثل: تخفیف ویژه، فروش محدود است یا الان تماس بگیرید، او را به اقدام فوری تحریک کنید.
همچنین برای جذابیت بیشتر و هموارتر کردن مسیر دسترسی مخاطبان به اطلاعات بیشتر از شرکت و خدمات آن، می‌توانید دکمه‌ای برای ورود به صفحۀ مورد نظرتان طراحی کنید.

چند توصیه برای طراحی بهتر C.T.A

  • چه در اسلاید پاورپوینت و چه در صفحۀ پرزی، از فونت بزرگ استفاده کنید. اندازۀ قلمتان کمتر از ۳۰ نباشد.
  • متنی که می‌نویسید از یک جمله بیشتر نباشد. اگر لازم است توضیح بیشتری بدهید، نباید از یک پاراگراف (حداکثر دو جمله و نیم) بیشتر شود!
  • اسلاید پاورپوینت طراحی می‌کنید یا پرزی، فرقی نمی‌کند؛ تم و رنگ مطلب و لینک «دعوت به اقدام» هم باید مشابه بقیه محتوا باشد.
  • Call To Action را به خاطر اینکه بیشتر به چشم بیاید و جلب توجه کند، شلوغ نکنید! اندازۀ فونت، تنوع فونت و رنگها نباید بی قاعده و آش شله قلمکار باشد!
    از فضای سفید بیشتری استفاده کنید. اینطوری دیگران به سرعت مطلب هایپرلینک شدۀ شما را می‌بینند و دنبال می‌کنند.

موفقیت-بازاریابی-محتوا، اسکرین شات-ارائه-در-فضای مجازی

اسکرین شات برای فضای مجازی تهیه کنید

به جای خلق محتوای جدید، می‌توانید تعداد بینندگان خود را با گذاشتن عکس از بخشهای جذاب و مهم پرزنتیشنی که طراحی کردید، افزایش دهید. شما با گرفتن اسکرین شات از تکه‌های کلیدی و کاربردی محتوای ارائۀ خود، آنها را می‌توانید بر روی پلتفرم‌های اجتماعی در اینترنت و فای مجازی به اشتراک ‌بگذارید. این هم یک نوع ترفند برای بازآفرینی محتوای قدیمی است.

محتوایی مناسب برای رسانه‌های دیجیتالی

در حال حاضر، تأثیر و بازخورد رسانه‌های کوچک دیجیتالی فراتر از تأثیر صفحۀ کامپیوتر و لپتاپ است! تلفن‌های همراه، فبلت‌ها و …، دیگر صرفاً یک کانال ارتباطی مجزا و مستقل محسوب نمی‌شوند. مطمئن شوید محتوایی که ایجاد می‌کنید، روی صفحۀ کوچک تلفن همراه، همان قدر جذاب و کاربردی باشد که روی صفحۀ کامپیوتر و نمایشگرهای بزرگ می‌تواند باشد.

با ۷ ترفندی که در این مقاله گفتیم، محتوایی را که از قبل در اختیار دارید، برای استفادۀ آنلاین و به اشتراک‌گذاری در فضای مجازی، بازنگری کنید و برای توسعۀ کسب و کارتان روی آن سرمایه‌گذاری کنید.


پیشنهاد می‌کنیم ببینید: چرا و چگونه باید روی پاورپوینت حرفه‌ای سرمایه‌گذاری کرد؟


برگرفته از: prezi 

به اشتراک بگذارید

پاسخ