حفظ کردن کلمه به کلمه‌ی مطالب یک ارائه‌، خسته‌کننده و تقریباً غیرممکن است. برای حل این مورد، در نرم‌افزارهای ساخت پرزنتیشن، ترفندی به اسم یادداشت سخنران ایجاد شده‌است که به شما کمک می‌کند تا نکات کلیدی که قرار است درباره‌ی آنها حرف بزنید را مشاهده کنید.
در این یادداشت‌ها، چارچوب کلی و سرفصل‌های ارائه را با فونت ریزتر می‌آورید که موقع پخش اسلایدهای پاورپوینت، از دید مخاطبان مخفی هستند و فقط شما می‌توانید آنها را ببینید.

سخنران مضظرب
همراه ما باشید تا در طراحی ارائه‌ی بعدی خود، از ظرفیت اسپیکر نوت بتوانید نهایت استفاده را ببرید و برای یک اجرای کامل و بی‌نقص آماده گردید.


پیشنهاد می‌کنیم ببینید: به اسلایدهای پاورپوینت یادداشت اضافه کنید!


 ایده‌های کلی را بنویسید

موقع طراحی پاورپوینت، نوشتن ایده‌های کلی در یادداشت‌های سخنران کمکتان می‌کند که کلمات کلیدی برای یادآوری صحبتها بسازید. به این ترتیب، مطمئن می‌شوید که پیام اصلی ارائه را منتقل می‌کنید و چیزی جا نمی‌افتد. زمانی که دارید رئوس اصلی مطلب را وارد یادداشت‌ها می‌کنید، باید حواستان باشد سایز نوشته را بزرگ کنید تا در یک نگاه قابل خواندن باشد.

کلمات کلیدی داستان
کلمات کلیدی برای یادآوری داستان بنویسید

داستان‌ها بخشی مهم و ضروری در هر ارائه‌ای هستند. هم مخاطبان سرگرم می‌شوند و هم میزان یادگیری و به یاد سپردن مطالب برای آنها بیشتر و آسانتر می‌شود.
البته تعریف خاطره یا داستانی مرتبط با موضوع، کار راحتی نیست و اگر حواستان نباشد حتی ممکن است فرصت مناسب گفتن آن را از دست بدهید! برای همین توصیه می‌کنیم کلمات کلیدی برای یادآوری داستانتان بنویسید تا با نگاه به آنها، تعریف در زمان مناسب را فراموش نکنید.
مراقب باشید تا این کلمات و عبارت‌های کلیدی را به جای اصل مطلب، برای دیگران نخوانید! علاوه بر این، داستانتان را می‌توانید متناسب با جو حاکم بر جلسه‌ی ارائه، تغییر دهید و بازگو کنید.


پیشنهاد می‌کنیم ببینید: ده نکته کلیدی برای طراحی ارائه با پاورپوینت


ارائه آمار
هر آماری را در اسلایدها نیاورید!

هیچ چیز شاید بدتر از این نباشد که در حین صحبت و توضیح مطالب، آمار غلط ارائه کنید! چنین پیشامدی شما را غیرحرفه‌ای نشان می‌دهد و مخاطبانتان هم به شما بی اعتماد می‌شوند.
قرار نیست هر نمودار و عددی را در اسلایدهایتان وارد کنید! بلکه می‌توانید آنها را با فونت درشت در اسپیکر نوت بیاورید. اینطوری نه اسلایدهای شلوغی دارید و نه چیزی را از قلم خواهید انداخت!
یادداشت‌های مخفی سخنران ابزاری ضروری برای هر سخنران حرفه‌ای بخصوص در ارائه‌های مهم و طولانی است. با کمک آنها می‌توانید اسلایدهای منظم داشته باشید و بدون اشتباه یا مکثهای بیجا به راحتی صحبت کنید. دیگر نیاز به حفظ کردن مو به مو نیست؛ فقط کافیست به کلمات کلیدی نگاه کنید و به یاد بیاورید.
ارائه‌ی بعدی را با دقت و اعتماد به نفس بیشتری برگزار کنید و مطمئن باشید یادداشتهای مخفی پاورپوینت به شما کمک خواهند کرد تا خروجی پرزنتیشن شما موفق شود و بتوانید اعتماد مخاطبانتان را به عنوان یک فرد حرفه‌ای جلب کنید.

برگرفته از: ethos3

به اشتراک بگذارید

پاسخ