با پاورپوینت چقدر آشنا هستید؟ چه کارهایی می‌توانید با آن انجام دهید؟ آشنایی خیلی از افراد با این برنامه، به نشستن در جلسات ارائه با پاورپوینت خلاصه می‌شود! اما طراحی پرزنتیشن با پاورپوینت فقط یکی از کاربردهای این نرم افزار است. در این مقاله چند تا از کاربردهای جالب طراحی با پاورپوینت را ببینید!

کار-با-پاورپوینت-طراحی-پرزنتیشن-دیزاین
پاورپوینت؛ نرم افزار طراحی حرفه‌ای

باید پوستر و آگهی طراحی کنید؟ برنامۀ ورد Word برای طراحی حرفه‌ای و انجام ریزه‌کاری‌ها، کاربردی و جذاب نیست. برنامۀ این دیزاین Adobe in design هم اگرچه نرم افزار قدرتمند و خوبی است اما یادگیری آن دشوار است و فوت و فن خودش را می‌طلبد. با نرم‌افزار پاورپوینت هم می‌شود طراحی کرد. چرا از آن استفاده نمی‌کنید؟
طراحی کردن با پاورپوینت به شما اجازه می‌دهد که باکس (کادر) متن، تصویر، بنر banner و المان‌های دیگر را خیلی ساده‌تر از برنامه‌های ورد و این دیزاین، به پروژۀ طراحی پوستر و آگهی خود اضافه کنید.
بعد از طراحی پاورپوینت، وقتی می‌خواهید ارائه‌ را چاپ کنید، از تب دیزاین بالای نوار ابزار پاورپوینت، تنظیمات سایز اسلاید پاورپوینت را از ۱۶:۹ و ۴:۳ تغییر بدهید و به فرمت نامه letter یا A4 دربیاورید؛ اسلاید را هم از حالت افقی Landscape به حالت عمودی Portrait دربیاورید.

ساختن ویدیو با پاورپوینت

برای ساختن فیلم‌ها و پیاده کردن انیمیشن‌های ساده، پاورپوینت یک انتخاب خیلی خوب برای افراد تازه کار است. می‌توانید ایده‌های خود را موقع طراحی اسلایدهای پاورپوینت پیاده کنید. کار با پاورپوینت، ساده‌تر از کار با نرم افزار قدرتمند اما پیچیدۀ افکتر افکت Adobe after effects است.
وقتی طراحی پروژۀ پاورپوینت تمام شد و از نتیجۀ کار راضی هستید، می‌توانید از تب Export در منوی File گزینۀ Create video را انتخاب کنید و خروجی فیلم بگیرید. می‌توانید فیلم خود را با رزولوشن‌های متفاوت از ۴۸۰p تا ۴k خروجی بگیرید!


پیشنهاد می‌کنیم ببینید: تبدیل پاورپوینت به ویدیو (۲۰۱۳، ۲۰۱۶ و Mac)


تابلوی-جهت نما-علائم-مسیریابی
طراحی تابلوهای جهت یابی با پاورپوینت

یکی از کاربردهای جالب طراحی حرفه‌ای با پاورپوینت، طراحی تابلوهای مکان نما و جهت نما است. می‌توانید نمایشگرهایی روی دیوار یا سقف قرار دهید که اسلایدهای طراحی شده را نمایش می‌دهند. با کمک این مونیتورها می‌توانید قسمت‌ها و دپارتمان‌های مختلف یک شرکت، فروشگاه، ترمینال‌های مسافربری، استادیوم ها و … را  با فلش، نوشته و علائم تصویری در معرض دید دیگران بگذارید. اگر بیشتر از یک نمایشگر در اختیار ندارید، می‌توانید به جای نمایش یک اسلاید، از چند اسلاید پشت سر هم استفاده کنید.

طراحی علائم دیجیتالی با پاورپوینت

می‌توانید با کمک پاورپوینت، برای نمایش علائم دیجیتالی و تبلیغات از راه دور، روی یک مونیتور برنامه‌ریزی کنید. مثلاً از طریق دسکتاپ کامپیوتر مرکزی، آگهی‌های تبلیغاتی را می‌توانید روی نمایشگرهای کنترل از راه دور برنامه‌ریزی کنید.

طراحی نقشه های در حال تغییر!

شما می‌توانید با کمک نرم افزار طراحی پاورپوینت، نقشه‌های دینامیک و پویا طراحی کنید. به عبارت دیگر، می‌توانید اطلاعات و موقعیت افراد یا مکان‌ها را با کمک نشانگرها روی نقشۀ شرکتتان، برج تجاری و مسکونی، سطح شهر و … به نمایش بگذارید. در شرکتها و کارخانه‌ها، موقعیت کارمندان یا واحدهای سیار یا حتی موقعیت و جای تجهیزات شرکتتان را روی نقشه به همه نشان دهید.

طراحی-با-پاورپوینت-کار با پاورپوینت-منوی دیجیتالی
طراحی منوی دیجیتالی با پاورپوینت

خیلی از فست فودها و رستوران‌ها از منوهای چاپ شده به منوهای دیجیتالی روی آورده‌اند. با کمک پاورپوینت، می‌توانید صورت غذای دیجیتال طراحی کنید. طراحی منو با پاورپوینت امتیازهایی دارد از جمله:

  • تغییر راحت منو

لازم نیست همۀ تصویرها و نوشته‌ها را دوباره پرینت بگیرید. وقتی که یک چیز جدید به صورت غذا اضافه می‌کنید، فقط کافیست موقع کار با پاورپوینت، توضیحات مربوط به غذا و قیمت یا تصویر جدید را وارد کنید. همچنین، در صورت لزوم می توانید منو را ادیت کنید.

  • کنترل و تغییر از راه دور!

اگر رستوران زنجیره‌ای در سطح شهر، کشور یا حتی بین‌المللی دارید، می‌توانید برنامه مربوط به این کار را که بعضی شرکتها طراحی کرده‌اند، نصب و استفاده کنید تا از طریق سرور مرکزی، موارد دلخواهتان را اصلاح و اضافه کنید.

  • نمایش چند اسلاید از یک مونیتور

اگر فقط یک مونیتور دارید، می‌توانید موقع ساختن پاورپوینت، از اسلایدهای چندتایی Multiple استفاده کنید و مواردی مثل تبلیغات، اخبار  و اطلاعات آب و هوا را هم اضافه کنید. برای این کار باید از طریق اسلاید مستر Master slide اقدام کنید. برای آشنایی با اسلاید مستر و کاربرد آن می‌توانید به مقالۀ ما مراجعه کنید.


پیشنهاد می‌کنیم ببینید: اسلاید مستر چیست؟


  • تغییر ساعت و زمان منو

ترجیح می‌دهید که بعد از نمایش منوی صبحانه، منوی ناهار را نشان دهید؟ خیلی ساده و با طراحی اسلاید دوم می‌توانید این کار را بکنید؛ یعنی اسلاید مختص صورت غذای صبحانه و اسلاید بعدی مختص صورت غذای ناهار و اسلاید سوم مختص صورت غذای شام!

طراحی-پاورپوینت-حرفه ای- طراحی-بیلبورد-ایونت
طراحی رویدادها با پاورپوینت

اگر رویدادها Events و مراسم‌های مناسبتی مثل کنسرت، همایش یا بازگشایی یک مجتمع تجاری و … دارید، می‌توانید با پاورپوینت طراحی کنید. با کمک طراحی اسلایدهای پاورپوینت می‌توانید:

  • به نام و تصویر سخنران یا گروه موسیقی اشاره کنید و آنها را معرفی کنید.
  •  اطلاعات مربوط به بلیط و تعداد بلیط‌های فروخته شده و در دسترس را نمایش دهید.
  • تبلیغات مربوط به ایونت و مجموعۀ برگزار کننده و … را نشان دهید.
  • آگهی تبلیغاتی غذا و نوشیدنی و … نشان دهید.
  • رویدادهای آینده را اطلاع رسانی کنید.
  • اطلاعات مربوط به محل و ظرفیت پارکینگ و … را در معرض دید عموم بگذارید.
  • اخبار و رویدادهای روزانۀ مجموعه را نمایش دهید.

طراحی شبکه داخلی برای شرکت

یکی از کاربردهای دیگر طراحی یک پاورپوینت حرفه‌ای، این است که می‌توانید از چند مونیتور کامپیوتر کمک بگیرید و کانال ارتباطی خودتان را راه‌اندازی کنید. در این شبکۀ شخصی می‌توانید این اطلاعات را نمایش دهید:

  • اطلاعیۀ جلسات آینده
  • پیام خوش‌آمدگویی به مراجعان
  • پیام‌ها و هشدارهای امنیتی
  • پیامها و اخبار منابع انسانی
  • موقعیتهای شغلی خالی
  • رویدادهای اجتماعی آینده
  • اخبار  و دستاوردهای شرکتطراحی-پاورپوینت-نمایشگر-دیجیتال-شهری-آبان

یکی دیگر از کاربردهای طراحی حرفه‌ای پاورپوینت، تنظیم، هدایت و نمایش پروژۀ مربوطه از طریق تلویزیون‌های هوشمند و نمایشگرهای بزرگ LED بخصوص در سطح شهر است.
چه کاربردهای دیگری از پاورپوینت می‌شناسید؟ یکی دیگر از کاربردهای غیرمعمول و خلاقانه با پاورپوینت، طراحی پاورپوینت در بستر پرزی است که در مقالات بعدی دربارۀ آن صحبت خواهیم کرد.

تیم پرزنتا در این زمینه و دیگر بسترهای طراحی ارائه، آمادۀ مشاوره و انجام پروژه‌های مورد نظر شما است. با مراجعه به سایت و دیدن نمونه کارهای طراحی پاورپوینت و پرزی، با خدمات ما بیشتر آشنا شوید.

برگرفته از: presentationpoint

 

به اشتراک بگذارید

پاسخ